Marmara turu

Marmara turu 4 gün 1230 km

Türkiye’nin cennet köşelerini geziyorum. Marmara turu için yaptığım rotaları, rotalar üzerinde gezilecek doğa, tarih ve kültürel yerleri kilometrelerine kadar sıraladım sizler için.

İyi kötü bir arabanız varsa, benim yaptığım gibi Marmara Turu yapabilirsiniz.

Kocaeli – Bursa – Balıkesir üzerinden  Edremit Körfezine geliyoruz.

Buradan ilk önce Ayvalık Şeytan sofrası olarak bilinen ve Tüm körfezi neredeyse kuşbaşı görebileceğiniz seyir tepesinin keyfini çıkarmayla başlayabilirsiniz.

şeytan sofrası ayvalık

Burası önemli çünkü bu bölgeyi gezmeye başlayacağız. Körfezin kuzey yakasında bulunan Kaz dağlarını Akçay Güre ve Altınoluk’u hava açık ise görmek mümkün. İlk önce deniz kum plaj diyorsanız bölgenin en iyi kumsallarına sahip Sarımsaklı plajına gidebilirsiniz. Akşam güzel ve hareketlidir. Faytonlarıyla da çarşısını dolaşabilirsiniz.

Akçay’a geçip Kaz Dağları‘na çıkabilirsiniz.

Sonra Burhaniye üzerinden Körfezin kuzey yakasına Akçay’a geçebiliriz. Akçay ise çarşı  olarak büyük ve bölgenin doğal ürünlerini köylüleri tarafından temin edebilirsiniz. Geniş plajları olmasa da Sarımsaklıya göre kaz dağlarının eteklerinde olduğu için denizi oldukça soğuktur. Ben buraya her geldiğimde Kaz dağları eteklerinde Bir Hasanboğuldu yaparım ve yarım günümü geçiririm. Girişi ve otoparkı ücretli olsa da inanın değiyor.

hasanboğuldu-göleti

Hasanboğuldu Göleti Kazdağları

Sık ormanların içinde doğal müthiş bir şelalesinin yanı sıra akan derenin içindeki masalarda da piknik yapabileceğiniz bir yer.  Bu yıl iki defa gittim. Ayrıca Akçay da Kazdağları ile ilgili Jeep safari turları ile Rehber eşliğinde Milli parkta Kazdağları’nın kanyonlarını, şelalelerini ve zirvesinden tüm körfezi ve yunan adalarını da görebilirsiniz.

kazdağları-kapak2

Jiple yolculuk oldukça yorucu olsa da inanın oldukça keyifli.  Buradan Güre üzerinden Zeus Altarı olarak da bilinen Tanrı Zeus’un Truva savaşını yönettiği, dünyanın ilk güzellik yarışmasına ev sahipliği yapmış antik dönemde İda olarak adlandırılan Kaz Dağı’nın bir başka doğal güzelliğindeyiz.

zeus-altarı

Çanakkale’ye doğru ilerlerken Assos’tayız

Behramkale olarak bildiğimiz Assos’a doğru hareket ediyoruz. Assos’a vardığımızda kısa bir tırmanışın ardından M.Ö 5. yy. tarihlenen Athena Tapınağının bulunduğu Akropol adını verdiğimiz tepeye çıkıyoruz. Tapınağı gördükten sonra Ege Denizi’nin muhteşem manzarasıyla büyüleneceksiniz. Açık bir havada şanslıysanız Türkiye’ye oldukça yakın Girit ve Eğriboz’dan sonra Yunanistan’ın 3. büyük adası olan Midilli Adasını görebilirsiniz. Ayrıca buradan panoramik olarak Assos Limanı’nı görüyoruz.

assos-antik-kent-turluyorum.net.

Tarihte doğu ile batı arasında yapılan ilk savaşa konu olan Truva Antik Kenti mitolojik efsane. 5000 yıllık zengin bir geçmişe sahip olan antik kente girdiğimizde bizi bütün haşmetiyle karşılayan Truva efsanesine uygun olarak yapılmış Tahta Atı görebiliriz. 9 Kez yakılıp yıkılan ve aynı yerde tekrar kurulan antik şehiri de gezebilirsiniz.

Çanakkale ve Duryolcu

Buradan Çanakkale’ye geçip sahilinde “Dur yolcu” eşliğinde çayınızla birlikte gün batımını izleye bilirsiniz. Sabah Eceabat’a geçerek Gelibolu Yarımadası’na gelmiş oluyoruz ve 1914 yılında başlayan, toplam 253.000 askerimizin şehit olduğu Çanakkale Savaşı’nın izlerini takip ediyoruz.

57.piyade alayı

Buradaki hikayeler müthiş Linkini verdiğim bu videooyu muhakkak izleyin.  Çanakkale şehidi torunundan “Mehmet toprak oldu” şiiri.

İlk durak Çanakkale Şehitler Abidemizdir. Abide ziyaretimizin ardından eski adı Kitre olan Alçıtepe Köyünden geçerek Çanakkale Savaşları sırasında kahramanlıkları destanlaşan ve tümü ile şehit olan 57. Piyade Alayı şehitlerimizin anısına T.C Kültür Bakanlığınca 1994 yılında yapılan 57. Alay Şehitliğini ziyaret ediyoruz. Ardından Conk Bayırına çıkıyor ve oradan Ege Denizini ve Anafartalar Ovasını görebilirsiniz. Aynı zamanda Conk Bayırında Mustafa Kemal’in saatinin kırıldığı yeri de görüyoruz.

Şehitlik gezimizin sonunda Keşan – Tekirdağ (Tekirdağ’da meşhur Tekirdağ Köftesi yiyoruz) üzerinden kürkçü dükkanına dönebilirsiniz.

Hızlıca güzergah üstünde belli başlı yerleri yazdım. Ancak bu güzergah üzerinde bir çok farklı yer daha var. Ben kendi tercihim Tarihi ve kütür turizmini de sevdiğim için  buna göre programladım.  Bu tur 3 gece 4 günde yapılabilinir.

Bu turlar için yanınızda muhakkak Müze kart olsun. tarihi yerleri gezmenin en ekonomik yoludur.

Bu kısa Marmara Turu güzergahta yazmadığım bir çok yer daha var aslında. Ben gidilmesi gereken belli başlı kesinlikle görülmesi gereken yerleri yazdım. Aynı turu birkaç defa yaptım ama her seferinde tanınmamış farklı yerlere de uğrarım. İlk kez gidecekleri için Marmara Turu yaptığım bu güzergahta keyif alacağınıza eminim. (Marmara Bölgesi yayınlarım için tıklayınız.)