Kapadokya Gezilecek Yerler Nevşehir

Hikaye Tadında Kapadokya

Kapadokya gezilecek yerler o kadar çok ki! Doğa fenomeni Kapadokya’nın tarihine, doğa güzelliklerine, vadilerine, yeraltı şehirlerine kadar oğlumla macera tadında bir hikaye ile gezelim.

Oğlumla çıktığımız İç Anadolu-Akdeniz turumun ilk yeriydi Kapadokya gezilecek yerleri biz 2 gün boyunca gezmeye doyamadık.

Kapadokya gezilecek yerler Uçhisar Kalesi ile başladık

Kocaeli’den sabaha karşı vardık Nevşehir’e. Sabah ilk olarak 10 km yakında ki Göreme’ye ulaştık. Bizi karşılayan ilk Uçhisar Kalesi oldu. Hafif rampa aşağı sağa doğru virajı dönünce tüm heybetiyle karşımıza dikildi. Kalenin üzerinde ki Türk Bayrağının dalgalanışı ilk olarak dikkatimizi çekti. Arabamızı park edip. Uçhisar Kalesine meydandaki hediyelik satan dükkanların arasından geçtik. Türk olmanın avantajıyla hiçbir esnaf laf atmadan kalenin girişine kadar geldik.

uçhisar-kalesi-kapadokya

Oyma taşların üzerine kayıp düşme olmasın diye, metal konstrüksiyondan merdiven yapmışlar. Kalenin doğallığını bozmak adına herkesin rahatlıkla çıkabilir hale getirmişler. Kalenin aşağıdan heybetli görüntüsü daha aklımızdan çıkmadan, üzerine çıkınca aşağıdaki peri bacalı vadilerinin görüntüsü görsel ziyafeti ortaya koydu. Bu ziyafet ilk gördüğüm içim tadı damağımda kalmış olabilir tabi ki.

uçhisar-kalesi-kapadokya-1

Kapadokya’da vadileri Atv Motor turlarıyla gezdik

Kaleden indikten sonra çevreyi biraz gezdik ve çok zaman kaybetmeden Furkan’ın sabırsızlıkla beklediği ATV Motor turlarının yapıldığı Göreme meydanına geldik. Yaklaşık 1 saat sürecek olan ATV turlarının saati 75 tl’den sıkı bir pazarlıkla motor başına 50 tl ye anlaştık.(2017) İyi bir pazarlıkçı olduğum için değil, bölgede turist azlığından günü kurtarmak için fiyat kırdıklarından aslında. Amaç atv turlarıyla Göreme’de ki vadilere inip peri bacalarının atmosferini solumak. Çünkü vadiler çok büyük ve geniş alanlara sahip.

atv-motor-turu-kapadokya

Ya atlarla ya da atv motorlarla gezilebilir ancak. Atv motor turlarıyla Çavuşin köyüne kadar Kılıçlar Vadisi’ni gezdik. İnsan kendisini vadinin içinde başka gezegende hissediyor gerçekten. Doğa olayları tarihle birleşince böyle mitolojik görüntüler çıkıyor ortaya. 1 saat nasıl geçti anlamadık bile. Atv motorlarının heyecanına ortam atmosferi eklenince etkilenmemek elde değil. Geri döndüğümüzde anladık karnımızın acıktığını. Göreme meydanında dere kenarın da ağaç altı küçük masalara oturduk. Ev yemekleri yapan küçük bir kafe restoranda yemeğimizi yedik.

kapadokya-turu-turluyorum.n

Sonuçta geziyor, öğreniyor ve acıkıyorduk. Günün kısmi yorgunluğunu atmak için çay içebileceğimiz güzel ama salaş bir yerde oturarak, kalede ve vadide çektiğimiz fotoğraflara bakıyor ve sosyal medyada gezdiğimiz, gördüğümüz yerleri paylaşıyorduk. Bende böyle paylaşımlarda gördüğüm yerleri not ederek Türkiye’yi geziyor, kimseye de

– “Aman iyi ki bir yere gitmiş face den hava atıyor” demiyorum.

Yabancılar ülkemizi bizden daha çok geziyorlar.

peri-bacaları kapadokya, nevşehir

Çömlek atölyeleri, Çamurun sanata dönüştüğü yer;

Neyse; Göreme’de akşamüstü olunca biraz daha ilerledik ve karşımıza çömlek atölyeleri çıktı. Güneşin altından köhne ve karanlık atölyeden içeri kafamızı soktuk. İlk bakışta toprak kokan çamura bulanmış çömlek ustaları karşıladı. Bu nasıl bir meslek derken çamuru nasıl şekillendirdiklerini görünce ustalıkları karşısında saygıyla eğilmek kaldı. Arabamıza binip Nevşehir’e dönmek istedik biraz ilerden dönelim derken dar sokaklarda küçücük yerde kaybolduk. Kendimizi atv turlarıyla gezdiğimiz Kılıçlar Vadisi’nde bulduk. Biri arabayla vadiye inmeyin çıkamazsınız dediyse de maceracı ruhumuzla vadilere arabayla girdik.

aşıklar-vadisi-kapadokya

Nasıl bir yere geldik merakıyla inmiş olduk zaten. Biz iki kafadar biraz daha ilerleyebildiğimiz kadar ilerledik. Puntoteam otomobil derneğimizin sitesinde paylaşmak için arabamızla beraber fotolar çektik. Ve geldiğimiz yoldan bir şekilde yavaş yavaş geri döndük.

Kaymaklı Yeraltı şehrinde kaybolduk; kapadokya gezilecek yerler

Duyduğumuza göre bölgenin en büyük yeraltı şehirlerinden biri ise Kaymaklı yeraltı şehriymiş. Yaklaşık 40 km kadar yol alıp yer altı şehrine gittik. Müze kartımızın da o gün son günü olduğundan 50 tl’ye yenileyip yeraltı dünyasına indik. Ne mi oldu? Her meraklının başına gelen şey oldu. Kaybolduk. Milattan önce 3000 yıllarına Hititlere kadar dayanan bu yeraltı şehirlerin ilk dört katı ziyarete açılmış. Mavi ve kırmızı oklarla kaybolmamak adına yönlendirilme yapılmasına rağmen ok göremediğimiz bir oda da burası nereye çıkıyor derken başka bir yere geçtik. İki büklüm dar bir tünelden geçince geri çıkması daha da zor oldu.

kaymaklı-yeraltı-2

kaymaklı-yeraltı-şehri kapadokya

–‘Soğuk odalarda terledim haaaa.” Başka grupların seslerini takip ederek çıkışı bulduk tabii. Kaymaklı yeraltı şehri toplamda 8 katlı olup bir zamanlar aynı anda binlerce insanın yaşadığına inanmak çok zor.

Yine akşamı ettik vallah. Gece Nevşehir Forum Kapadokya’ya geldik ve köyden indim şehire misali asortik avm de akşam yemeğimizi yedik.

Kapadokya gecesi için Avanos’a geçtik;

Kapadokya gezilecek yerler‘in ilk gününü bu şekilde tamamlamış olduk. Asker arkadaşım aradı ve Avanos’a gideceğimizi söyledi. Gece buluşup onların arabasıyla Avanos’a geçtik. (Malum bizim mini karavan araba iki kişilik)

avanos-sallanan-köprü kapadokya gezilecek yerler

Avanos Sallanan Köprüsü;

Avanos’a gece gittik ama oldukça renkli ve hareketliydi. Meydandaki meşhur çeşmesi ve dondurma almadan geçemeyeceğiniz Kızılırmak’ın üzerine kurulu 173 metre uzunluğundaki sallanan köprüsü ile hayranlık uyandırdı.

Yarın ola hayrola deyip karavan görünümlü aracımıza döndük. Sabah erken kalkıp 4.30 gibi Göreme’den gün doğuşuyla balonların kalkışını seyretmekti niyet, ama uyku yorgunlukla ezilince kalkamadık tabi o saatte.

Eee bugün ki programımızda atlar diyarı Kapadokya’da Aşıklar Vadisi’ni at sırtında gezmek var.

Mini kahvaltıdan sonra Göreme’ye gelip yine iyi bir pazarlıkla rehber eşliğinde at üstünde Aşıklar Vadisi’ne geldik.

Peri bacalarının tarih boyunca çeşitli şekillerde işlenmesi sonucu oluşmuş. Aşıklar vadisi denmesinin nedeni farklı şekillerinden ismini almış olması.  Bölgede nereye baksanız benzer ama etkileyici güzelliklerle karşılaşıyorsunuz. Doyumsuz bir yer. At turu rehberimiz uzakta sisler altında silueti gözüken dağı sordum.

kapadokya-at-gezisi nevşehir gezilecek yerler

– “ERCİYES DAĞI” dedi. Nasıl yani dedim buradan gözüküyor mu? Tabi ki Kayseri buraya 70 km. Erciyes ise 3914 metre dedi. Programımda Erciyes’te vardı tabi ki.

kapadokya'dan-erciyes-dağı

Kapadokya’dan Kayseri Erciyes dağı

– “Bekle beni” dedim içimden geliyorum.

At turu bitince bölgeyi yürüyerek gezerken uzak doğulu bir grup çıktı karşımıza. Yüz yüze kalınca gayri ihtiyarı

– “Welcome” dedim.

Çok ingilizcem varmış gibi. Onlarda ellerini birleştirip eğilerek cevap verdiler. Topu topu bildiğim 3-5 ingilizce cümleden ikincisinde tüketerek

“Nerelisin?” Dedim.

çavuşin-köyü-kapadokya gezilecek yerler

Kendi dillerinde ülkelerini adını söylediler. Onu da anlamadım. Dedim bu muhabbet fazla uzayıp daha da rezil olmadan birlikte bir selfi çekelim istedik. Allah’tan oğlum Furkan devreye girdi ve selfi çekmek istediğimizi söyledi. Gülümseyerek selfi çektik. O sıra rehberleri geldi. Ve zaten o grupta çok iyi ingilizce konuşamıyormuş.

İngilizce bilmeyen bir Türk ve bir Uzakdoğulu İngilizce konuşarak anlaşmaya kalkışırsa diye fıkra konusu oluyorduk.

kapadokya-peri-bacaları

Kapadokya sanki başka bir gezegen, Binler yıl içerisinde bir çok medeniyetlerin burada yaşam sürmüş olmasını bilmek bile insanı etkiliyor. Son olarak Ürgüp’e geçip Kapadokya gezilecek yerlerin tadına vardıktan sonra Göreme’den gördüğüm Erciyes Dağı aklıma girmişti bir kere…