İç Anadolu Akdeniz Turu

İç Anadolu Akdeniz turu

İyi kötü bir arabanız varsa, benim her yıl yaptığım gibi İç Anadolu Akdeniz Turu yapabilirsiniz. Tarihi, kültürel ve doğa güzellikleri arasında güzel bir tur yapabilirsiniz.

6 gün süren ve 2540 km yol ile 20 ye yakın yer gezdik. Ben yıllardır eski arabam ile karış karış Türkiye’nin cennet köşelerini geziyorum. Bu turlarda yaptığım rotaları, rotalar üzerinde gezilecek doğa, tarih ve kültürel yerleri gezelim.

Çıktık yine yollara Kocaeli’den,

İçanadolu Akdeniz Turu için ilk olarak direk Nevşehir’e ulaşıyoruz. Burada Meryem Ana Kilisesi ve sonradan cezaevi olarak kullanılan dünyanın en büyük kiliselerinden birini görüyoruz. En son gittiğimde ziyarete açık değildi. Ve sonra yakın bir mesafede bulunan Nevşehir Kalesini’de görebiliriz. Şuan restorasyonu bitmiştir diye düşünüyorum. Çarşısını ve yöresel yemeklerini yemenizi tavsiye ederim. Özellikle Nevşehir tavası ve Ağpakla’yı deneyin derim.

üçhisar-kalesi

Gelelim Kapadokya bölgesine. Başka bir gezegen burası. İlk olarak Göreme bölgesi ve Uçhisar kalesi, Atv motor ve at turları ile Kılıçlar ve Aşıklar vadesini gezebilirsiniz.  Güzel atlar diyarı olarak bilinen bu bölgede bir çokta at çiftlikleri var.  Gece Avanos güzel. Dört yönlü çeşmesi, dondurması ve sallanan köprüsü ile gece de oldukça hareketli. Kapadokya’nın yeraltı gezegenlerinden biri olan yeraltı şehirleri. En büyüklerinden biri olan ve içinde binlerce kişinin aynı anda yaşayabildiği  Kaymaklı Yeraltı şehri. 9 katlı olan bu yer altı şehri müze kart ile girilebiliyor. Sadece ilk 4 katının gezilebildiği yerde kaybolmamaya dikkat edin. Eee… tabi ki en güzel görsel şov sunan balonlar. Sabah şafakla birlikte havalanan balonları seyretmek bile nefes kesici..

kaymaklı yeraltı şehri

Buradan geçelim  Kayseri’ye.. Nevşehir Kayseri yolu boyunca karşınızda sürekli gördüğümüz  Erciyes’e doğru ilerlerken ilk olarak oraya gidebilir. Yol üstünde eğer pikniklik malzeme alırsanız. Hacılar kayak merkezindeki piknik alanlarını değerlendirebilirsiniz. Yaz ve kış sürekli açık olan teleferikleri ile zirveye de sembolik bir ücretle çıkıp Kayseri’yi uzaktan seyreder yaklaşık 2700 metrelerde gerçek dağ havasını alabilirsiniz.

kayseri-kayak-merkezi

Kayseri‘de tarihi bir çok yer var. Hepsini gezmek mümkün olmasa da. ilgi alanınıza göre bir kaçına da uğrana bilir.

Akdeniz’e doğru yol almaya başlarken  Önümüze Niğde çıkıyor.

Küçük şirin bir şehir olan Niğde Ayrıca 15 Temmuz Şehidimiz Ömer Halisdemir’in memleketi. Valilik önündeki anıtını da  görebiliriz. Niğde Kalesi hemen şehrin içinde ve kalenin üzerinden Niğde’yi de görmek mümkün.  Çarşısında dolaşabilir ve meşhur Niğde tavası’nı da tadabilirsiniz.

Tarsus’a doğru yola çıkarken Yeni yeni meşhur olan Gülek Kalesindeki Şu meşhur kaya. Yolu oldukça kötü olsa da Aşağıda Adana otoyolunu gören çıkıntılı bir kaya üzerindeki fotoğraf çekme modasına bizde uyduk.

gülek-kalesi

Tarsus ‘a ulaşıyoruz.Tarsus Şelalesi‘nde çaylarımızı içiyoruz. Çarşısını gezebiliriz.

Sonra çıkalım Mersin’e.. Mersin sahili ve şehri oldukça güzel ve yazın oldukça da sıcak bir yer. Burada Cennet Cehennem Mağaraları’na  ve dilek mağarasına gidilebilir. Erdemli’de deniz kum plaj yapıp Kızkalesi karşısında da yüzebilirsiniz. Gece buralarda müzikli eğlenceli bir çok ta mekan var.

Türkiye‘nin güneyindeki, en iyi durumdaki kalelerinden olan Mamure Kalesi‘ni gezip mavi ve yeşilin eşsiz uyumuna tanık olacağımız eşsiz manzaralarla dolu Anamur üzerinden yolculuğumuzun sonunda Alanyaya ulaşırız.

Dim Çayı ‘nın muhteşem doğal ortamında  tesislerde zaman geçirebilir veya atv motor turlarıyla bölgeyi gezebilirsiniz.  Alanya çarşı, Alanya Kalesi ve Damlataş Mağara’sını gezip, Yol güzergahında muhteşem ihtişamını halen koruyan tarihi antik tiyatro Aspendos‘a da mutlaka uğrayın.

aspendos-antalya

Side Antik kent’ine gidiyoruz. Anıtsal çeşme, agora kalıntıları, roma tiyatrosu  limana inen caddede yürüyerek 6 sütunu restore edilerek ayağı kaldırılan Apollon Tapınağı’nıda gezebiliriz.

Buradan  Manavgat Şelalesi’ne hareket ediyoruz. Birbirine bağlı 7 gölden oluşan seyir yerleri ve yürüyüş patikaları olan Kurşunlu şelalesi‘ne ulaşıyoruz. Burasını hayranlıkla gezdikten sonra bir başka güzellik Düden Şelalesi‘ni gezebilirsiniz. Dönüş yolculuğu başlayabilir ama dönerken uğrayacağımız dünya harikası bir yer daha var.

Burdur SALDA Gölü. Türkiye’nin maldivleri olarak ta bilinir. 1200 rakımlı bembeyaz km’lerce kumsallarıyla magnezyum zengini bir göl.. Harika..

salda gölü burdur

Sonra tilki misali kürkçü dükkanına dönüş..

İçanadolu Akdeniz Turu için geçen sene (Ağustos 2017) ta çıktığım bu yolculuğu 6. gece 7 günde tamamladım. 2540 km yolu yaklaşık 20 nokta gezerek iki kişi yol, yeme içme dahil 1100 tl ye tamamladım.